saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Baconlindad laxfilé med valnötter

Kategori: Fisk

 
Jag gjorde en fuling och köpte fryst 4 pack laxfilé trots att jag är fiskansvarig i en delikatessdisk.
Men what the hell, det var ju billigt (*försöker låta som en pensionär*)
Pepprade laxen och skippade saltet eftersom baconet är så salt i sig.
Sen lindade jag 2 skivor bacon runt varje lax. Vill man lyxa till det så är ju lufttorkad skinka en hit. Den spanska varianten Serrano eller Gourmegruppens Gårdprosciutto är säkra kort.
Ställ i ugnsform och brassa på i ca 15min 175 grader i ugnen.
Rosta valnötter eller tex casewnötter i en torr stekpanna några minuter och strössla över laxen innan servering.
 
Denna rätt blir perfekt om man kör LCHF(lägg till nån fet sås och sallad så är du hemma) .
Eller vanlig potatis går ju också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: