saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Fetaost paj

Kategori: Förrätter/smårätter

Min goda paj med fetaost, svamp, lök, basilika och soltorkad tomat: Pajdeg: 6dl mjöl 300g smör/margarin, lite salt--> arbeta ihop till en deg snabbt. Ställ i kylen ttyp 20min. Kavla ut eller tryck ut med fingrarna degen i en form med avtagbar kant. Grädda 15min 200g. ...
Fyllning: Vispa ihop 3ägg med 3 dl mjölk. Finhacka marinerade soltorkade tomater med färsk basilika. Fräs valfri svamp med finhackad lök och vitlök. När pajdegen är klar så bred ut tomat/basilikaröran, svampfräset plus smula ner fetaost. Häll över "äggstanningen" dvs ägg/mjölkblandingen. Strö över riven ost. In i ugnen igen 200grader ca 30 min eller tills det stelnat(skaka lite lätt på formen för att checka det. Klart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: