saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Nudelwok med kyckling

Kategori: kyckling

 
Nudlarna: Börja med att fräsa gul eller rödlök och paprika tills dom blir mjuka. Pressa ner 2 vitlöksklyfor i SLUTET.Ha inte i vitlöken från början, den har en tendens att brännas vid. Koka samtidigt äggnudlar(mycket godare än vanliga nudlar).
När nudlarna är klara så häll av vattnet och blanda samman lök/paprikafräset med nudlarna. Jag hällde på lite lite vatten i stekpannan efter jag stekt löken/paprika och vipsade upp det gojsiga i botten, sen slog jag den vätskan över nudlarna.
Häll i lite soya, oysterssås eller fisksås(finns på thaihyllan i butikena).
 
Kycklingen: Jag köpte frysta billiga innerfiléer och tinade upp dom. Sen marinerade jag kycklingen några timmar i soya, curry, peppar, teriakysås.
Stekte kycklingn som vanligt sedan
 
Mycket gött!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: