saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Mina kakmonstermuffins

Kategori: Bakning

 
Förra året då min dotter fyllde år så gjorde jag dessa kakmonstermuffins.
Affären hade slut på blå karamellfärg så dom fick bli rosa istället.
 
Jag gjorde en  vanlig´sockerkakssmet som jag smaksatte med kakao(man kan ju göra mer avancerad smet om man vill såklart). Hällde upp i muffinsformar och gräddade.
Sen så färgade jag kokosflingor med karamellfärg. Häll upp i en fryspåse och skaka tills du får den färgnyans du vill ha.
Ögonen är vanliga mentos med smält blockchoklad på.
När muffinsen svalnat så kletade jag på vanlig glasyr och doppade i de färgade kokosflingorna. Jag satte dit ögonen innan glasyren stelnat.
Sen var det bara att skära till en "mun" och trycka dit en halv coockieskaka.
 
Uppskattades verkligen av gästerna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: