saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Shepards pie på rester och pulvermos!

Kategori: Allmänt

 
Fasiken nu har jag suttit och kollat på en massa engelska kockprogram och blivit peppad på just shepards pie.
Ser ju så grymt gott ut!
Vi hade köttfärssås från gårdagen och tyvärr endast pulvermos hemma.
Men jag testade ändå att koka ihop ett mos på pulver. Kryddade på det extra med muskotnöt, vitlökspulver, peppar, och lingonsalt.
Smetade ut ett lager med köttfärssås i en ugnsform, ca...1-2 cm högt?
Eftersom jag inte hade en spritspåse så klickade jag runt moset längst kanten.
Rev över en lagrad ost på toppen och gratinerade tills allt fått fin färg.
Toppade sen med fetaost och färsk rosmarin.
 
Dundergott!
Har du tid så gör såklart hemmagjort mos

Kommentarer


Kommentera inlägget här: