saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Charkisar

Kategori: Förrätter/smårätter

 
Från vänster: Golfettasalami, rökt, lufttorkad skinka(typ jambon mignon), gorgonzolasalami.
och längst fram är dessa extremt goda getostbakselser med parmaskinka, honung och nötter.
 
Hur gör man dom då? Jo kolla här::
 
 
Köp chevreost och dela den i lagoma bitar.
Nu ville jag ha små munsbitar så jag hade köpt 2 normalstora "puckar" med chevreost samt en färdig förpackning med nån random lufttorkad skinka. Jag tycker ju att om man ska ugnsgratinera den lufttorkade skinkan så behöver man inte köpa den dyraste eftersom(enligt mitt tycke) det smakar nästan likadant.
Ska man bara äta lufttorkade skinkan som den är så satsa på en manuellt uppskuren skinka från en deli.
Men som sagt nu dög det med en vanlig packad jäkel.
 
 
Ringla sen flytande honung i mitten och toppa med nötter.
Bästa är ju att köra valnötter. Men av nån anledning hade vi bara paranötter som jag fick grovhacka och lägga på.
Gick bra det med!
Har man stålars så är pinjenötter att rekomendera!
 
Kör i ugnen 225 grader tills skinkan verkar krispig.
Passa så att nötterna inte blir alltför brända.
 
 
Godast är att servera dom ca 20 min efter man tagit ut dom ur ugnen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: