saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Snabb glass

Kategori: Desserter

 
Jag har aldrig gjort glass hemma nångång.
Men idag har jag gjort egen glass med de få ingredienser som fanns hemma.
Kunde inte åka iväg och handla eftersom jag var hemma med en sjuk dotter så det fick blev vad det blev.
Jag hade lite vanlig vispgrädde hemma så jag vispade den fluffigt. Sen fanns det vanlig jordgubbsyoghurt och lite frysta hallon som jag använde.
Blandade ihop den vispade grädden med yoghurten och lite florsocker(det var det enda sockret jag hade hemma så..).
Ställde in allt i fryset ca 3 timmar och rörde runt 2-3ggr under den tiden.
Dekorerade med upptinade hallon.
 
Uppskattades av dotern vill jag lova!
Och jag tyckte det blev riktigt bra. Detta enkla recept måste jag utveckla senare med kanske äkta vanilj, riktigt socker kanske choklad mm mm
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: