saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Ett litet grilltest

Kategori: Fisk

 
Jag älskar att grilla. Men jag kanske inte är den bästa på det.
Men strunt samma, så länge man tycker det är kul så...
En sak som jag inte har lyckats med att är  att grilla en skinnfri laxbit utan att det fastnar.
Har förmodligen för skitigt galler till att börja med.
Eller så är jag där och petar och försöker vända biten för tidigt så den går sönder.
 
Jag testade att använda ett sånt där halster som i vänster på bild och sedan köra en bit direkt på.
Bara för att se om det är så mycket enklare med halster.
Och jag måste ju säga att det var det verkligen!
Man är ju ofta orolig att man ska bränna fisken, så därför är man där och pillar.
Men med halster kan man vända hur många gånger man vill och fisken ramlar inte sönder.
 
Grillmästarna här i landen skrattar väll sig blåa över hur dålig jag är på att grilla men men...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: