saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Topp 4 redskapen i mitt kök

Kategori: Allmänt

 
Använder bara 2 knivar, en filékniv och en kockkniv.
Sen så tycker jag att rivjärnet med handtag är bannemig en av de bästa uppfinningarna som finns.
Jag river ost, vitlök, morötter mm med den. UTAN att skära av mig fingrarna plus att den är ju aslätt att diska.
Sen så använder jag alltid en tång då jag steker tex kött. Använd inte en stekgaffel för då rinner allt köttsaft ut.
Och till sist så är en termometer helt fenomenalt när man ska göra grejer i ugnen.
Krydda klart din stek, tryck in termometern där det är som tjockast. Kolla vilken temp DU ska ha(kokböcker, nätet), ställ tiden och gå och gör nått annat under tiden.
Perfekt
 
Kommer inte på några mer redskap som är ett måste i mitt kök. Eller jo, en bra skärbräda är ett måste

Kommentarer


Kommentera inlägget här: