saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Kycklingrullader

Kategori: kyckling

 
Jag delade på kycklingfiléerna, bankade ut dom och fyllde med lök, vitlök, paprika. Rullade ihop dom och fäste ihop med tandpetare. Jag marinerade rullarna i en blandning av olja, tomatpuré, vitlök, sweet chili, soya, senap nått dygn innan(funkar med nån timme om man har bråttom).
 
Sen la jag mina rullar i en ugnform. Lägg dom med skarven ner.
Satte in dom i 200 grader i ca 30 min.
 
Under tiden gör du den ljuvliga såsen:
Finhacka gul lök, vitlök, soltorkade tomater. Fräs detta i en panna tills löken blivit mjuk. Slå på vitt vin och koka 2 min. Slå på grädde och creme fraiche. Går att bara ta grädde eller bara creme fraiche om man vill.
Koka ihop och smaka av. Hacka ner lite färsk basilika på slutet. Fryst går bra också. Använd INTE torkad på burk. Smakar satan.
 
Koka pasta det sista du gör eftersom den tar bara 3 min.
Häll lite av såsen i pastan när den är klar och avrunnen och rör om.
Ta bort tandpetarna från kycklingen och skär
upp i trevliga bitar.
 
Detta är svingott!
Äter man GI eller LCHF så skippa pastan och ät bara kycklingen och såsen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: