saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Kött!

Kategori: Kött

 
Ibland kan jag tycka mig gubbe är för go.
Han hatar att laga mat.
Men nu har han kommit på den brillianta idén att om han köper det han är sugen på och jag (som älskar att laga mat) tillagar det.
Fasiken det passar mig perfekt! Jag får exprimentera lite och han står för kostnaden.
Som idag, han blev sugen (jag citerar) "på en jäkla massa kött. Stekar...och KÖTT".
Så då har han köpt en rostbiffstek som ni ser till vänster och sen en fläskkarré.
Rostbiffen har jag marinerat med grillkrydda vitlök, peppar och lingonsalt som jag fick ett prov från min kollega Ulla.
Karrén blev marinerad i vanlig grillkrydda bara.
Tillagade dom i ugnen.
Rostbiffen: innertemp: 55-60 grader. Karrén: 82
 
Så nu har lillgubben min kött så han storknar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: