saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Underbar smakupplevelse!

Kategori: ost

Vi har haft ost och vinprovning på jobbet.
Och där smakade jag en otroligt grym kombination av en brieost från norins ost och en balsamvinäger från gourmegruppen.
Efter den kvällen var jag helt såld och dagen efter lät jag kunder på jobbet få smaka och uppleva denna explosion i munnen. Och ALLA som fick smaka fick samma leende på läpparna som jag fick. Och alla köpte den balsamvinägern.
 
Så här kommer brieosten:
delice d'argental heter den.
Och den är krämig, syrlig ibland rinnig.
 
Och nån av dessa två balsamvinäger passar jättebra till. Droppa några droppar över och NJUT!
 
 
Och dessa vinäger är otroligt användbara i tex sallader. Eller om man har en bit fetaost/melonbit plus några droppar dessa.
Marinera lite färska jordgubbar i några matskedar blir också supergott.
 
Jag rekomenderar verkligen alla att kosta på sig nån av dessa eller varför inte båda två?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: