saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Fullkornpasta med köttfärssås

Kategori: Vardagskäk

 
Jag brukar göra likadant varje gång jag gör en vanlig köttfärssås.
Jag fräser först finhackad gul lök sen så kör jag ner köttfärsen.
Rör runt så det inte blir klumpar. När färsen har fått färg så häller jag på krossade tomater, pressar i färsk vitlök, tillsätter lite kalvfond, lite chilisås och peppar. Sen får det där stå och koka ihop i ca 30 min.
Efter det så tillsätter jag grädde, smakar av, kanske tillsätter mer salt.
Kokar upp igen. Klart!
 
På denna bild så gjorde jag en tacovariant. Tillsatte vanlig tacokrydda.
Kokade fullkornspasta på sidan av.
Sen så vände jag ner pastan i den färdiga såsen.
Och ett  hett tips är att riva parmesanost innan servering.
=)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: