saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Ett litet mörningstest

Kategori: Allmänt

 
Jag blev så sugen på lövbiff en dag. Åkte till affären och såg att priset på lövbiff var närmare 200kr. Shit pommes frittes!
Men så såg jag att det fanns rostbiff skuret i tjocka skivor för 99kr/kg.
Jag brukar oftast tycka att tjockare skivor av biff, rostbiff mm blir för...svårtuggat eller vad man ska säga. Jag gillar när det är supermört så man knappt behöver använda kniven.
 
Jag testade att banka ut bitarna med  en hammare(hade ingen köttklubba).
 
 
Sen testade jag att steka en utbankad bit och en vanlig för att smaka om det blev skillnad.
Och faktiskt så blev den utbankade biffen mycket mörare.
Så istället för 189kr/kg så blev det 99kr/kg.
 
testa detta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: