saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Friterade räk/ostbollar

Kategori: Förrätter/smårätter

 
Men f*n va smidigt med färdigköpt frityrsmet på påse!
Testade att köpa denna:
 
Man blandar ihop pulvret med smeten och doppar det man ska fritera i.
Jag köpte vanliga räkor i saltlake som finns på burk ni vet. Testade att doppa en och en räka i smeten för att fritera sen, men gav upp efter 4 räkor för det blev för bökigt tyckte jag.
Blandade i alla avrunna räkor i smeten, samt kryddor, finhackad spenat, lagrad riven ost och lite pressad vitlök.
Det gick att göra bollar och fritera men jag tyckte det var snyggare med klickar.
 
Och det är så enkelt att fritera i en vanlig kastrull med vanlig matolja.
Bara man håller stenkoll och inte flamsar omkring så går det som smort.
 
Serverade mina räk/ostbollar med hemgjord aioli och mango raja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: