saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Lättlagad torskgratäng

Kategori: Fisk

 
Svängde ihop en superenkel fiskgratäng med rostade rotsaker till lunch idag.
 
Jag använde mig av fryst torskblock 400g eftersom det var extrapris på det för ett tag sen.
Tina upp torsken och lägg bitarna i en ugnsform.
Salta och peppra lite.
Sen fuskade jag med såsen och tog en färdig pulversås med citron/dill. Haha, skämmes Sara!
Jag struntade i att koka ihop såsen utan blandade kallt i en skål.
Sen hällde jag såsen över firren och rev en lagrad prästost på toppen.
Körde formen i ugnen 200 grader tills det blev fin färg. Ca 25-30 min.
 
Rotsaker: Skär potatis, palsternacka, morot och lite röd lök i små bitar. Ringla lite olja och krydda med salt, peppar och timjan.
Kör i ugnen i ca 35 min. Rör om under halva tiden
 
Klart!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: