saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Min rulltårta

Kategori: Bakning

 
Jag är jäkligt dålig på att baka men idag fick jag för mig att svänga ihop en rulltårta.
Det jag hade lite problem med var dock att när jag skulle rulla ihop den så sprack rullen lite. Vet inte vad det beror på. Men den blev jättegod!
 
  • 4 st ägg
  • 2 dl strösocker
  • 1 dl potatismjöl
  • 3 msk kakao
  • 2 tsk bakpulver
  • Gör så här:
  • Sätt ugnen på 225°. Lägg bakplåtspapper i en långpanna, 30x40 cm. Vispa ägg och socker poröst. Blanda potatismjöl, kakao och bakpulver. Rör ner det i smeten. Bred ut smeten i långpannan och grädda genast i mitten av ugnen 5–7 min. Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper. Ta bort pappret som kakan gräddats på. Låt kallna.
Jag gjorde en smörkräm med lite nutella i.
Vispa rumsvarmt smör, kakao och vaniljsocker fluffigt och blanda i nutella sen.
 
Rulla ihop och förvara kallt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: