saraskastrull.blogg.se

Smarrig mat på Mitt vis

Ni måste testa detta!

Kategori: kyckling

 
Köp kycklingfilé. Jag köpte fryst och tinade upp.
Sen tog jag 3 st färsta lime till en kycklingpåse 1kg.
1 st Kvibille Gräddädel. Ta Gräddädel, dom andra smakar inte lika bra enligt mig.
Och sen grädde måste man ha.
 
Skär kycklingen som du vill ha det. Jag gjorde vanliga bitar som man kan tänka sig funka i en pastasås.
Ta limen och knåda den innan du river. Går lättare då.
Riv det gröna och försök undvika att komma ner till det vita.
 
Dela limen i typ 4 klyftor och pressa ner limejuichen i kycklingen. Lägg ner klyftorna.
Marinera i minst en timme
 
 
Ta bort limeklyftorna. Värm en stekpanna riktigt het. Lägg i riktigt smör och låt det bli gyllenbrunt. Häll i kycklingen med den saft som bildats i pannan.
Sänk till 3-4 på spisen och låt det koka ihop till kycklingen blir klar.
Slå sedan på grädde. Anpassa hur mycket sås DU vill ha.
Kör sen ner hela mögelosten. Rör om till osten smält ordentligt.
 
 
Om du tycker din sås blivit för rinnig för din smak så red av den.
Men vänta med att reda av tills all ost smält ner. Den brukar nämligen göra såsen lite tjockare.
 
Servera denna ljuvliga limedoftande ädelostkyckling med pasta.
Detta recept funkar även på t.ex fläskfilé strimlad kotlett osv.
 
NJUT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: